Jojanneke van de Weetering nieuwe directeur

Who’s Next bereidt zich voor op het nieuwe jaar. Dit keer onder leiding van Jojanneke van de Weetering, de nieuwe directeur van Who’s Next.

Jojanneke van de Weetering bekleedt al een aantal jaar leidinggevende functies in de klassieke muziek. Zo is zij zakelijk leider van Delft Chamber Music Festival en heeft zij als interim zakelijk leider gewerkt voor Nederlands Jeugd Strijkorkest en Bachkoor Holland. Na het vertrek van algemeen directeur Idske Bakker, heeft het bestuur van Who’s Next Jojanneke van de Weetering als kwartiermaker aangesteld en haar de opdracht gegeven een strategisch meerjarig koersplan te ontwikkelen voor de periode 2018-2021. Nu blijft zij aan als directeur van Who’s Next en geeft zij richting aan de komende editie.

Verstevigen samenwerkingen en verbeteren naamsbekendheid
Als kwartiermaker heeft Jojanneke Van de Weetering gesproken met diverse stakeholders, waaronder Gemeente Almere, Provincie Flevoland, tweedelijns cultuureducatie-ondersteuners in Lelystad, Dronten en Emmeloord, culturele partijen in Almere en Flevoland, Almeerse middelbare scholen en landelijke fondsen om te onderzoeken waar groeimogelijkheden liggen voor Who’s Next. Voor komend jaar ligt de focus op het verstevigen van de bestaande samenwerkingen en het verbeteren van de naamsbekendheid.

Jongeren in aanraking brengen met klassieke muziek
Het in contact brengen van jongeren met klassieke muziek zijn onderwerpen die Jojanneke van de Weetering na aan het hart liggen. In het primair onderwijs bestaat een ruim aanbod aan muziekeducatie op het gebied van klassieke muziek, net zoals voor volwassenen, terwijl dat in het secundair onderwijs bijna volledig ontbreekt. Zij vindt het belangrijk dat ook jongeren in aanraking worden gebracht met de bijzondere wereld van de klassieke muziek, op een manier die aansluit bij hun belevingswereld.

Who’s Next begint een begrip te worden
“Ik kijk er erg naar uit om me in te zetten voor Who’s Next. Ik ben trots op het feit dat we bij de komende editie van Who’s Next met dezelfde Almeerse middelbare scholen samenwerken – Who’s Next begint een begrip te worden de stad! We hebben de ambitie om de naamsbekendheid uit te bouwen en de scholieren nog meer deelgenoot te maken van het project, een mooie uitdaging voor onze nieuwe contentmarketeer Samira Salman. Onze nieuwe artistiek adviseur Michiel Holtrop zorgt voor een stevige artistiek-inhoudelijke verbinding tussen de verschillende educatietrajecten. Ik mag leiding geven aan een mooi team!” aldus Jojanneke Van de Weetering.